reklama

Zem máme len jednu alebo takto si tu žijeme

Zamysleli ste sa niekedy ako žijú ľudia v meste ? Som študentkou v Brne a teda som prinútená ako Slovenka z dediny žiť v tomto , pre mňa,  veľkom meste. Veľa ľudí, ktorí sa stále niekam ponáhľajú, tlačia sa v električkách telo na telo , len aby nezmeškali termín pohovoru, aby prišli presne na hodinu do školy, aby si vás nepodal šéf v práci, ... Nikoho však nezaujíma, že vaša električka sa práve zrazila s os. autom. Toto už dávno máte predpokladať a preto máte ísť o niekoľko minút skôr, aby ste určite nezmeškali čas, v ktorý máte byť na danom mieste. Táto malá odbočka mala poukázať na to, že život v meste sa jednoducho len tak nezastaví, kdežto na dedine je to o niečom inom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Brno som si vybrala sama, chcem tu byť, chcem tu žiť. Je tu mnoho kultúrneho vyžitia, je tu množstvo pracovných príležitostí je tu mnoho rôznych ľudí – je to jednoducho veľké mesto a ja som v ňom spokojná. Paradox však nastane, keď si uvedomíte v „ čom“ žijete. Práve včera som šla okolo veľkej reklamnej plochy na vysokom obytnom dome, bolo na nej napísané : „ na prenájom 12x 19 m“. Každý dobrý matematik či každá chytrá kalkulačka si rýchlo spočíta že to je presne 228 m². No a tak sa pozeráte na tú plochu, ktorá vám však príde normálna na obrovskú reklamu až neskôr sa však k vám dostaví uvedomenie, že vás byt má asi ¼ z tejto „normálnej“ veľkej reklamnej plochy. Samozrejme ste v tom byte viacerí takže reálne na vás pripadá priemerne 13 m². Nehovoriac o tom, že to ste na tom ešte dobre, pretože ak na vás pripadá 13m² musíte mať aspoň dvoj či trojizbový byt. Predstavte si, že bývate na internáte- teda jedna izba, ktorú zdieľate ešte s niekým. Samozrejme naša doba ešte nepokročila tak, že by sa dalo bývať na bočnej stene paneláku- teda, že by ste si jednoducho prenajali reklamnú plochu pre účel bývania na nej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stále sme na tom však dobre, predstavte si ako sa žije v Číne. Stačí si pozrieť nejaký dokument o tom ako sa tam žije, potom si však uvedomíte, že ste vďačný Bohu za to, že máte pomerne veľký byt. Neskôr sa dostaví ešte druhé uvedomenie. Idete po ulici mesta rušného a vidíte bedárov žijúcich na ulici, vtedy by ste boli vďačný aj za 2m² ako majú trebárs v Číne.

A ja sa sťažujem, že mám malý byt....

Zuzana Vernerová

Zuzana Vernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Estét. Aktivista. Skeptik. Milovník filozofie a umenia. Pacifista. Pisálek. Duchovný pôžitkár.Realita a pravda sú relatívne pojmy. Každý vnímame veci inak a preto so mnou vôbec nemusíte súhlasiť. Ja veci vnímam tak, ako o nich píšem, to však ešte neznamená že mám pravdu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu